موارد کلی در نصب و خرید داکت اسپلیت‌

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

موارد کلی در نصب و خرید داکت اسپلیت‌
نویسنده : آناشید تاریخ : چهار شنبه 5 شهريور 1399

- قبل از انتخاب و سفارش خرید هر داکت اسپلیت، علاوه بر سؤال در مورد ابعاد تهویه هوا یا پنل داخلی، لازم است تصمیم بگیرید که آیا برق یک فاز یا سه فاز است، همچنین در مورد مصرف برق در آمپلی فایر (A)، با در نظر گرفتن توان و توجه به ویژگی‌های کنتور برق خود اقدام کنید.

- با توجه به اهمیت بالانس فن هوادهی در عملکرد داکت اسپلیت و ارتباط مستقیم آن با طول عمر بلبرینگ موتور، به منظور تداوم بالانس دینامیکی فن هوادهی دستگاه، نسبت به نصب کاملاً افقی و تراز شده انواع داکت اسپلیت در محل نصب خود نهایت دقت را مبذول فرمائید.

- با توجه به اینکه داکت اسپلیت معمولاً از هوای برگشتی از همان واحد استفاده می‌کنند، لازم است داکت اسپلیت را بر روی سقف کاذب یا هر مکان دیگری که واحد در آن قرار دارد نصب کنید، در این محل نصب با صفحه چینی یا کاشی کاری دیگر فضاهای عمومی وجود دارد. ساختمان‌ها (بالاتر از سقفهای کاذب) مانند راهروها یا راهروهای کف باید کاملاً از هم جدا شوند و داکت اسپلیت باید نصب شود که فقط هوا از همان واحد بازگردد یا فضای مورد نظر جریان یابد.

- در زمان کانال کشی، محل نصب شیرهای برگشت هوا داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی باید بیشترین فاصله را از دریچه‌های هواکش داشته باشند.

- با توجه به اهمیت تعیین درجه حرارت اتاق و دستورات خاموش ترموستات برای کنترل عملکرد داکت اسپلیت، برای برندهایی که فاقد ترموستات ورودی هوا هستند، تعیین محل ترموستات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین، هنگام تعیین محل نصب ترموستات، نگه داشتن ارتفاع 140 سانتی متر از کف، همچنین ترموستات را در مکانی نصب کنید که نور مستقیم خورشید یا جریان هوا از داکت اسپلیت و لوله‌های آب گرم امکان پذیر نباشد.

- برای لوله‌های مس در ارتفاع، از هر تله 6 متری طول لوله مسی، از یک تله روغن (OIL TRAP) استفاده کنید.

- به طور کلی، هزینه تحقق مجاری توزیع و بازده در داخل واحدها و اجرای لوله‌های مسی بین مجرای داخلی و پنل بیرونی داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی به فاصله و طول مسیر بین دو قسمت متفاوت است، اما به دلیل سؤالات مکرر. به عنوان یک تخمین کلی، هزینه ساخت آنها تقریباً 20 تا 30 درصد از قیمت اولیه تقسیم داکت اسپلیت (هرچند این تخمین تقریبی است) تخمین زده می‌شود.

مقایسه داکت اسپلیت با مینی چیلر

- با توجه به سؤالات مکرر سازندگان ساختمانهای مسکونی در مقایسه با هزینه تهیه، اجرای و بهره برداری از داکت اسپلیت با مینی چیلر (+ واحدهای فن کویل) برای هر بلوک مسکونی، با توجه به محاسبه و ارزیابی و تجربه متخصصان سایت تاسیسات دات کام، ارزیابی صحیح و مقایسه این هزینه‌ها بستگی دارد عوامل مختلفی مانند برند انتخابی، اندازه زیرساخت واحد، محل استقرار و اجرای آن و غیره.

اما در شرایط عادی تخمین زده می‌شود که هزینه خرید، نصب و بهره برداری از سیستم داکت اسپلیت حدود 40 درصد کمتر از هزینه خرید، نصب و بهره برداری از مینی چیلر (+ فن کویل سقفی) برای همان بلوک مسکونی و همان مارک تجاری باشد.

- از نظر هزینه‌های عملیاتی که عمدتاً شامل هزینه مصرف برق + هزینه تعمیرات دوره‌ای و شارژ مبرد گازی می‌باشد، تفاوت چندانی بین هزینه مصرف برق و سایر هزینه‌های عملیاتی چیلر اسپلیت مجرایی و مینی چیلر وجود ندارد، اما در صورت استفاده از داکت اسپلیت با ظرفیت بیش از 3 تن سرما در زیر اتومبیل، اگر شیر مکش نصب نشده باشد و طراحی نادرست کانال صوتی کانال هوایی کاملاً توجه را به خود جلب کند.

 

مراجع:

https://www.acwholesalers.com/cooling/ducted-mini-splits.html

http://www.green-ac.ir/wp-content/uploads/2017/10/duct-Cassete-web.pdf


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار لوازم خانگی، ،
:: برچسب‌ها: خرید داکت اسپلیت, عکس داکت اسپلیت, داکت اسپلیت قیمت, فروش داکت اسپلیت, انواع داکت اسپلیت, قیمت انواع داکت اسپلیت,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.